DIGITALIZARE
Tendințe și provocări în economia actuală
1. Economia viitorului este incontestabil DIGITALĂ!
Prezența online nu mai este o opțiune, ci devine o necesitate pentru toți actorii economici.
Dacă obiectivul final este foarte clar, strategia de atingere a acestui obiectiv devine tot mai importantă. Tendințele și punctele nevralgice din cadrul managementului fiecărui participant la viața economică, precum bugetele alocate pentru digitalizarea firmei sau pentru crearea imaginii online devin factori de decizie a strategiilor de digitalizare din ziua de azi.
Creșterea prețurilor
Datorită schimbărilor continue, firmele se confruntă cu costuri mai mari pentru orice, de la combustibil la marfă. Sursele suplimentare de creștere a costurilor includ sute de ore de nefuncționare, precum și lipsa cronică a forței de muncă.
Cererea pentru rapiditate
Internetul echipamentelor (IoT) și creșterea comerțului electronic au creat noi așteptări în rândul consumatorilor, aceștia așteptându-se la viteza de reacție din partea furnizorilor și la fiabilitate crescută. Indubitabil, experiența clientului (UIX) a depășit prețurile și devine principalul diferențiator pentru orice afacere. Timpul cât mai scurt de punere în funcțiune, sau de livrare depinde în mod direct de investițiile în tehnologii potrivite.
Creșterea gradului de complexitate și a globalizării
Personalizarea tot mai ridicată, modificările aduse echipamentelor și distribuirea geografică a punctelor de producție la nivel global fac ca economia să devină tot mai complexă. Dacă luam în considerare faptul că tot ce ne înconjoară înglobează mai multe generații de tehnologie, devenind tot mai complexe, toate acestea fac să devină tot mai dificilă instruirea tehnicienilor ce asigură punerea în funcțiune sau asigură mentenanța, punând o presiune tot mai mare pe cererea de tehnicieni calificați la nivel înalt.
Mai mult, impactul firmelor la nivel global este tot mai ridicat, creând puncte de lucru dispersate din punct de vedere geografic, iar angajații din aceste puncte de lucru trebuie să împartă în cadrul întregii firme informații în timp real.
Realitatea Post-COVID-19
Pandemia de coronavirus nu va fi ultima confruntare cu bolile infecțioase ce va testa rezistența firmelor prin restricții de călătorie și carantină în masă. Cu departamente întregi care lucrează de acasă și altele care operează cu personal minim, operatorii economici trebuie să se adapteze la situații fără precedent utilizând tehnologii cât mai inovatoare, având constrângeri de siguranță si eficiență.
Diferențele de aptitudini
Conform unui studiu realizat de KornFerry, firmă specializată la nivel global pe recrutare și formare de talente, ”85 de milioane de locuri de muncă ar putea rămâne neocupate în următorul deceniu, echivalentul unui deficit global de personal înalt specializat de 8,5 trilioane de dolari”. Pe lângă faptul că generația ”baby–boom” începe să se retragă, apar noi tehnologii tot mai avansate, care crează o cerere pregnantă de abilități din ce în ce mai specializate.
Perfecționarea angajaților nu a ținut pasul cu procesul de digitalizare.
2. Digitalizarea nu este opțională
În fața provocărilor de mai sus, companiile nu pot spera să rămână dinamice sau să reziste perturbărilor majore fără tehnologie. Cu toate acestea, multe companii continuă să se bazeze pe tehnologii vechi, moștenite, pe procese manuale și chiar pe fluxuri de lucru pe hârtie.
In Romania, 42% dintre companii nu au un site web, iar dintre site-urile existente foarte multe nu sunt actualizate sau optimizate, conform datelor Eurostat.