Avantajele și dezavantajele
unui site web în antreprenoriat
Situația actuală
Începând cu momentul intrării în vigoare a restricțiilor impuse de pandemie, foarte mulți antreprenori au descoperit că afacerile lor sunt expuse riscurilor prin imposibilitatea de a ține legătura cu clienții sau din cauza întreruperii liniilor logistice prin care produsele lor să ajungă în atenția clienților. Astăzi, a avea un site web al companiei este la fel de important ca și a avea un magazin, un birou sau un număr de telefon.
Desigur, cei care au avut deja un site de prezentare au avut un mic avantaj competițional, iar cei care au avut un magazin online nu numai că nu au simțit un recul periculos al activității, dar s-a dovedit că au avut un avantaj competitiv serios. Iată de ce am încercat să găsesc câteva motive pentru a sublinia încă o dată, dacă mai era nevoie, importanța unui site care să asigure prezența online a afacerii.
Prezență constantă în mediul online
Având un site web, clienții vă pot găsi întotdeauna – oricând și oriunde. Chiar și în afara orelor de program, site-ul dumneavoastră continuă să fie un loc în care clienții dumneavoastră găsesc constant informații despre firma sau despre produsele dumneavoastră. Un site oferă confortul utilizatorilor, deoarece aceștia pot accesa informațiile de care au nevoie în confortul propriei case, fără presiune suplimentară de a cumpăra. În plus, deoarece majoritatea companiilor au în prezent propriul lor site web, există toate șansele să pierzi clienți în fața concurenților tăi, rămânând offline.
Comunicare eficientă
Cel mai simplu, un site web oferă o modalitate rapidă și ușoară de a comunica informații între cumpărători și vânzători. Puteți enumera orele de funcționare, informațiile de contact, puteți afișa imagini cu locația sau produsele dvs. și puteți utiliza formulare de contact pentru a facilita întrebările potențialilor clienți sau feedback-ul celor existenți. Puteți chiar să încărcați videoclipuri promoționale pentru a vă implica cu adevărat clienții și pentru a vă vinde afacerea într-un mod eficient și rentabil. Aceasta este, de asemenea, o modalitate bună de a vă promova canalele de social media și de a construi o comunitate cu clienții dumneavoastră.
Credibilitate
În lumea modernă de astăzi, există o așteptare ca orice companie de renume să aibă un fel de prezență online. Clienții potențiali ar avea probabil neîncredere în orice companie care nu avea un număr de telefon sau o adresă fizică și același lucru se poate spune și pentru faptul că nu are un site web și o adresă de e-mail. Acestea sunt instrumente utile pentru a partaja informații esențiale despre afacerea dumneavoastră cu clienții. În plus, având un site web de bună calitate, ușor de utilizat, clienții se simt confortabil folosind serviciile dumneavoastră, deoarece vor presupune că se pot aștepta la aceeași experiență pozitivă în toate domeniile afacerii dumneavoatră.
Eficientizarea cheltuielilor
Pe lângă simpla afișare a informațiilor, puteți folosi site-ul dvs. web și pentru a vinde bunuri și servicii direct consumatorilor, în unele cazuri eliminând necesitatea de a folosi magazine fizice, care implică costuri mari de exploatare, precum salariile personalului, chirie, utilități, pentru a numi doar câteva. Eliminarea acestor cheltuieli generale vă va permite, de asemenea, să vă scădeți prețurile, oferind afacerii dvs. un avantaj competitiv real. Poate fi folosit și intern în cadrul afacerii dvs.; aveți vreo știre pe care doriți să le împărtășiți colegilor sau aveți informații importante care pot fi accesate de conducere? Având un site web intern, vă poate economisi mult timp, deoarece tot ce aveți nevoie este un singur loc și poate fi accesat în orice moment.
Cucerirea de noi piețe
Întrucât site-ul dvs. este accesibil oricui din întreaga lume, abilitatea de a trece peste barierele geografice nu a fost niciodată mai ușoară. Oricine, din orice țară, îți va putea găsi compania și, ca atare, devine acum un potențial client.
Crearea avatarului de client
Instrumentele analitice vă permit să identificați cine este clientul dvs. tipic, cum v-a găsit, ce le place și să vă adaptați afacerea pentru a maximiza achizițiile prin intermediul site-ului dvs. Gama variată de date disponibile vă poate ajuta, de asemenea, să înțelegeți mai bine modul în care canalele de socializare vă afectează marca și poate chiar să evidențieze oportunitățile de a schimba aspectele offline ale afacerii dvs., cum ar fi orele de deschidere a filialelor, promoțiile și gamele de produse.
Servicii suplimentare pentru clienții tăi
Site-urile web oferă o modalitate mai ușoară de a gestiona serviciile pentru clienți. Oferind răspunsuri la întrebările adresate în mod regulat într-o secțiune Întrebări frecvente, puteți reduce costurile serviciului pentru clienți și puteți economisi timp și bani, precum și oferind mult mai multe informații. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că clienții pot primi un răspuns instantaneu și economisește timp, ceea ce ajută la încurajarea unor relații pozitive cu clienții pe termen lung. Acest lucru ar putea fi un beneficiu pentru tine, toate feedback-urile pozitive pot fi încărcate într-o mărturie, clienții tăi sunt fericiți de ce să nu-l arăți?!
Dezavantajele unui site web
Fiabilitatea
Informațiile de pe site-ul dvs. web ar putea fi nesigure dacă nu sunt actualizate în mod regulat. Trebuie să vă asigurați că se fac modificări atunci când este necesar și să aveți o declinare a răspunderii cu privire la fiabilitatea informațiilor conținute în acesta.
Blocaje și erori
Un site care se blochează nu este bun pentru nimeni. Acesta este un dezavantaj serios pentru o afacere. Dacă site-ul dvs. se blochează în mod constant sau este indisponibil, atunci oamenii nu vor putea găsi informații despre afacerea dvs. și ați putea rata vânzări potențiale. O conexiune nesigură ar putea însemna și o prăbușire în clasamentul motorului de căutare a site-urilor web. Acesta este motivul pentru care aveți nevoie de unhosting web bun pentru site-ul dvs.
SPAM
Cu toții urâm spam-ul. Echivalentul pe internet al mesajelor nedorite. Acesta este unul dintre dezavantajele unui site web care vă poate provoca unele probleme. Cu un formular de contact sau adresa de e-mail publicată pe site-ul dvs. web, veți găsi în curând căsuța dvs. de e-mail umplută cu e-mailuri spam, cu excepția cazului în care utilizați un instrument de protecție.